Grupa I – Biedronki

 

Klaudia Mikuska

nauczyciel kontraktowy

 

Joanna Zapaśnik

nauczyciel stażysta

 

Aneta Zawada

pomoc nauczyciela

 

To my! Dzielne Biedroneczki

Rozpoczęliśmy przygodę z przedszkolem. Dzięki naszym wspaniałym Paniom bardzo chętnie przychodzimy do przedszkola i uczestniczymy w rozmaitych zajęciach i zabawach. Najwięcej czasu poświęcamy na naukę samodzielności i wspólną zabawę, podczas której uczymy się wielu nowych i ciekawych rzeczy. Realizując treści programowe z różnych obszarów edukacyjnych podejmujemy wiele aktywności: społeczną, językową, poznawczą, artystyczną oraz ruchową i zdrowotną. Nasz dzień zajmują zajęcia i ćwiczenia kształtujące naszą samoobsługę, bo bardzo dążymy do bycia samodzielnymi przedszkolakami. Czas wypełniają nam także wesołe zabawy oraz różne zajęcia zapoznające nas z najbliższym środowiskiem. Uwielbiamy codzienne spacery i zabawy na placu przedszkolnym. Po zjedzonym obiadku relaksujemy się, słuchając bajek terapeutycznych, radosnych opowiadań lub muzyki relaksującej. Nasze codzienne postępy sprawiają nam wiele satysfakcji i radości, co cieszy nasze Panie i naszych Rodziców.

 

NASZ  ROZKŁAD  DNIA

 

Czas   Forma aktywności
 

630 – 700

  Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze. Indywidualne rozmowy z dziećmi. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci.  Zabawy kierowane z elementami stymulacji sensorycznej. Aktywność w kąciku książki.
700 – 815   Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi.
815 – 830   Krąg zmysłów – zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych.  Ćwiczenia poranne – zabawy ruchowe integrujące całą grupę, inscenizowane muzyką lub literaturą.
830 – 845   Czynności higieniczno- porządkowe. Przygotowanie do śniadania.
845 – 900   Śniadanie
900 – 1030   Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego. Praca indywidualna.
1030 -1100   Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci.
1100 – 1145   Aktywność ruchowa w ogrodzie. Spacery, obserwacje przyrodnicze.
1145 – 1200   Czynności higieniczno- porządkowe. Przygotowanie do obiadu.
1200 – 1230   Obiad
1230 – 1300   Poobiedni odpoczynek na leżakach m.in. bajkoterapia – słuchanie bajek, opowiadań, utworów literatury dziecięcej. Relaksacja przy utworach muzyki klasycznej.
1300 – 1415   Realizacja propozycji dzieci i nauczycielki. W zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Praca z zespołem dzieci lub praca indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym (z dziećmi o specjalnych potrzebach, dzieckiem zdolnym). Zabawy wg inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych.
1415-1430   Czynności higieniczno- porządkowe. Przygotowanie do podwieczorku.
1430 – 1500   Podwieczorek
1500 – 1530   Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treści. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci.
1530 – 1700   Rozchodzenie się dzieci. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci.